Kep Nedir?

Kayıtlı elektronik posta (KEP); gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli elektronik posta hizmetidir.

KEP kullanma zorunluluğu var mıdır?

Kamu kurumlarının, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin tamamının KEP hesap sahibi olması zorunludur.

Bir KEP hesabını birden fazla kişi kullanabilir mi?

KEP hesapları bireysel kullanıcılar için tek bir kişiye aittir. Kurumsal hesaplar için, başvuru sonrasında istenilen kadar işlem yetkilisi atanabilir. KepTR 2 adet adet ücretsiz alt kullanıcı sağlarken, 2 kişiden fazlası için ücretlendirme sağlanır.

Sadece Al ve Gönder Al KEP paketleri ne anlama gelmektedir?

Sadece Al: Kep iletilerinin alındığı ancak gönderilmediği kullanım türüdür.

Gönder Al: Kep iletilerinin hem alındığı hem de e-imza/mobil imza yardımı ile kep adreslerine ileti gönderimini sağlayan kullanım türüdür.

KEP hesabıma tanımladığım alt kullanıcı benim kadar yetkili midir?

Daha sonrasında eklediğiniz alt kullanıcıların sistem üzerinde yetkisini siz belirleyebilir, isterseniz kendiniz kadar yetki sahibi yapabilirsiniz.

KEP hesabımı başka bir firmaya aktarabilir miyim?

Kep Hesabınızı başka bir firmaya aktarmanız mümkün değildir. Kapatıp, yeni bir hesap açtırabilirsiniz.

Kendim veya firmam için birden fazla KEP adresi alabilir miyim?

Birden fazla KEP adresini farklı adlarla alabilirsiniz. Yalnız aynı KEP adresini birden fazla alamazsınız.

Gönderdiğim KEP’in alıcıya ulaşıp ulaşmadığını nasıl öğrenebilirim?

KEP iletisi gönderdiğinizde,

KEP’in gönderilip/ gönderilmediği

KEP’in alıcıya ulaşıp/ulaşmadığı

KEP’in alıcı tarafından okunup/ okunmadığı

bilgileri size iletilir ve bunlar KEP delilleridir. Başarılı şekilde gönderdiğiniz ve alıcıya ulaşan KEP iletisi 24 saat içerisinde alıcı tarafından okunmaması durumunda bu bilgi size iletilir ve alıcının KEP iletinizi yasal olarak okuduğu kabul edilir. KEP Hesabınızda bulunan Delil Gösterimi bölümünden bu bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bana gönderilen KEP’ten nasıl haberim olabilir?

Dilerseniz; size gönderilen KEP’lerden başvurunuz sırasında ilettiğiniz e-posta adresinize ve/veya cep telefonunuza gönderilecek bilgilendirme mesajları ile haberdar olabilirsiniz.

Paket tercihlerimi, süreleri dolmadan değiştirebilir miyim?

Sadece Al paketinizi, Gönder Al olarak süre olmadan değiştiremezsiniz.

Yurtdışına KEP gönderip alabilir miyim?

Yabancı ülkelere ait KEPHS (Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcı) adreslerine gönderim yapılamaz. Fakat ülkemizde faaliyet gösteren KEPHS’lerden alınan adresler arasında, kullanıcının yurt içinde veya yurt dışında olması fark etmeden KEP alışverişi yapılabilir.

KEP göndereceğim firmanın / kişinin KEP’i olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

KEP sadece, gönderici olarak hizmet verdiği hesap sahiplerine KEP rehberini sorgulama hizmeti verir. KEP rehberi sorgulamaları zorunlu veya isteğe bağlı rehber alanları kullanılarak gerçekleştirilir.

Ayrıca kurumsal başvurularda firma adını rehberde yayınlatmak zorunlu olup, bireysel başvurularda isteğe bağlıdır.

Hatalı gönderdiğim KEP’i geri çekebilir miyim ya da iptal edebilir miyim?

Hatalı gönderdiğiniz KEP mailini delil oluşturduğu için geri çekeme,iptal edemezsiniz.

KEP adresininde bir kişiye nasıl mail atabilirim?

Kep adresinden mail atabilmeniz için öncelikte Gönder Al bir paket almış olup, e-imzanız ile gönderi sağlayabilirsiniz. E-imza sahibi değil iseniz; şubelerimizin olduğu illerde e-imzanıza 15 dakika da sahip olabilirsiniz.

İletişim

Ofis Adresi: Zafer Cad. No:49 KIRIKKALE

Genel Merkez: Prof. Dr. Ahmet Taner Kışlalı Mah. 2778 Sk. No:3 Çayyolu/ANKARA

Telefon: 0312 240 74 97

Müşteri Hizmetleri

Teknik Destek Hizmeti:

Hafta içi 09:00 - 18:00, Cumartesi günü 09:00 - 17:00

Mesai Gün ve Saatleri :

Hafta içi 09:00 - 18:00, Cumartesi günü 09:00 - 17:00

©Copyright 2015 e-imzaTR. Tüm Hakları Saklıdır.